Cadbury promoviše različitost u Indiji

Aktuelno - Beograd, 11 Septembar 2019

Jedan od najvećih poduhvata 21. veka svakako je slavljenje različitosti i pokušaj ujedinjenja tih različitosti. Digitalni prostor je idealan da proširimo motivišuću priču jer kroz društvene mreže ona jednostavno i brzo dolazi do velikog broja korisnika. U isti mah dolaze i reakcije pa možemo znati da li je poruka koju šaljemo na pravi način stigla do ljudi.

Kompanija Cadbury je specijalno za Dan nezavisnosti u Indiji kreirala Unity čokoladu da promoviše različitost pripadnika brojnih grupa u Indiji koji zajedno grade indijsko društvo. Različite boje u jednoj tabli čokolade simbolizuju ne samo različite boje kože, već i različite kaste, jezike, religije i regije Indije koje ujedinjene proslavljaju ovaj značajan dan za svoju zemlju.

Reakcije na društvenim mrežama su bile izrazito pozitivne, a ljude je dodatno oduševilo i to što se u novinama oglas za Unity čokoladu pojavio i na drugim indijskim jezicima (koji nisu hindi). Na ovaj način, još jednom je podvučeno da je ovo poruka upućena svim građanima Indije.

Čokolada je ubrzo rasprodata, a na Instagramu se vide zahtevi brojnih korisnika da se zalihe obnove, da ovo ne bude samo specijalna edicija već proizvod koji će biti u stalnoj prodaji.

Drugi traže da čokolada bude dostupna širom sveta jer smatraju da poruka koju šalje nije isključivo vezana za indijsko društvo.

Marketinško rešenje je dopadljivo i izazvalo je talas pozitivnih reakcija, ali i određeni broj negativnih jer su se javile zamerke povodom trivijalizacije rasizma. Ono čega treba da budemo svesni jeste da marketinške kampanje nisu nužno tu da reše problem, već da na njega ukažu na kreativan način. Borba protiv rasizma je složen proces i mora biti sistemska.

Kod sličnih kampanja koje ukazuju na probleme u društvu, neophodno je biti oprezan i pronaći način komunikacije koji će omogućiti da poruka bude prihvaćena kao istina koju svi žele da podele, a ne kao nametnuti trend u mišljenju.

Granica je tanka, ali ovom kampanjom Cadbury je, kako se nama čini, pogodio pravu meru dobrog ukusa, i to na više načina.

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram