FCB NEW YORK PROTIV OPASNE NAVIKE TINEJDŽERA

Aktuelno - Beograd, 14 Septembar 2020

Vejping (pušenje elektronskih cigareta) je postao ozbiljan problem među mlađom populacijom. Prvobitno je reklamiran kao zdravija alternativa cigaretama, ali se ispostavilo da i elektronske cigarete sadrže velike količine nikotina i druge opasne hemikalije koje nisu dovoljno istražene, ali mogu dovesti do oštećenja pluća. Tinejdžeri koji čak i nisu bili „navučeni“ na cigarete masovno su se okrenuli vejpingu što je dovelo do porasta broja mladih zavisnih od nikotina.

Iako vejping možda može da pomogne ljudima koji već puše da ostave cigarete, mladim nepušačima nikako ne pomaže. Pošto se navikavaju na nikotin, čak se i povećava njihova šansa da stvarno propuše.

FCB New York u najnovijoj kampanji nastaloj u saradnji sa FDA (Food and Drug Administration) ogoljava ružnu stranu ove zavisnosti i otvoreno poručuje „Addiction Isn’t Pretty“. FCB timu se priključila nagrađivana autorka dokumentaraca Katina Merkadante, koja je umesto profesionalnih glumaca odabrala obične tinejdžere kako bi seriji reklama dala autentičnost i doprinela njihovoj realističnosti.

Videi su kratki i brzi, privlače pažnju uverljivim scenama iz svakodnevnog života i šalju jasnu poruku da zavisnost nije lepa i da vejping doprinosi unošenju velike količine nikotina u organizam, što kasnije izaziva zavisnost.

FCB je inspiraciju za borbu protiv vejpinga potražio u sopstvenoj kampanji „The Real Cost“ iz 2014. godine koja je pokazala koliko se novca troši na cigarete i tako uticala na preko pola miliona mladih da ostave pušenje. Zamisao je da se na isti način podigne svest tinejdžera i o pravoj ceni vejpinga i da im se pokaže koliko mogu da uštede ako prevaziđu ovu zavisnost.

Zanimljivo je i to da je pre samo nekoliko dana „procureo“ vejping video najveće TikTok zvezde na svetu, 16-godišnje Čarli D’Amilio, koja na ovoj platformi ima preko 83 miliona pratilaca. Reakcije su bile podeljene – dok su neki branili Čarli, drugi su je osudili što promoviše ovakvo ponašanje svojim mnogobrojnim mladim fanovima, a da je, pritom, i sama izrazito mlada, te je ovakvi postupci dodatno ugrožavaju.

Kao što je jasno i iz ovog primera, problem definitivno postoji, izaziva podeljene reakacije, a FCB New York je odabrao pravu publiku koja neretko umanjuje značaj tog problema. Ostaje nam da vidimo da li će kampanja ostvariti svoj cilj, podići svest i promeniti ponašanje mladih koje ih lagano pretvara u zavisnike. Navijamo za kolege!

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram