Šta je potrebno za popularnost na različitim društvenim mrežama?

Aktuelno - Beograd, 29 Avgust 2022

Kada pogledamo listu najpraćenijih ljudi na različitim kanalima, možemo da pretpostavimo šta se na toj platformi najviše vrednuje, privlači najveću pažnju i ima potencijal da stekne masovnu popularnost.

Sigurno bismo mogli da izvedemo još potpunije zaključke da posmatramo top 10 najpraćenijih naloga, ali to je istraživanje koje prevazilazi obim ovog teksta.

Pa da krenemo – u razmatranje smo uzeli individualne kreatore koji su najpraćeniji na Fejsbuku, Instagramu, Jutjubu, TikTok-u i Tviteru.

 

Instagram/Facebook

Kristijano Ronaldo apsolutno dominira Metom. U trenutku pisanja ovog teksta, na Instagramu ima neverovatnih 477 miliona pratilaca, dok ih je na Fejsbuku 152 miliona. Ronaldo je i najpraćenija osoba kada se posmatraju sve društvene mreže.

Ronaldova ogromna popularnost (a i Mesijeva koji je takođe u top 10 naloga na obe ove mreže) dokazuje da ja živim u mehuriću. U mom svetu fudbal je daleka i apstraktna pojava, koja postaje relevantna samo za vreme većih prvenstava ili onda kada se grad blokira zbog derbija. Od mojih prijatelja samo 3 osobe prate Kristijana, i za jednu znam da to radi s namerom da ga parodira. Nasuprot tome, njih 48 prati Jovana Memedovića, tako da je jasno da je u mom okruženju Memedović daleko veća faca od Kristijana. Ali, da se vratimo na takozvanu stvarnost.

Kristijanova popularnost dokazuje i ogromnu popularnost fudbala (ja sam verovatno jedina osoba na planeti kojoj je potreban taj dokaz). Čak iako zanemarimo da je verovatno bar deo Kristijanovih pratilaca lažan (i ovde ću se suzdržati da ne citiram britanske tabloide koji su pisali na ovu temu i navodili o kojoj brojci je reč), taj broj je i dalje zadivljujući. Kristijano u objavama podvlači značaj konstantnog rada, vežbanja, a s vremena na vreme objavljuje i fotografije s porodicom.

Ceo nalog ima čudan vajb kao da ga vodi osoba bez mnogo osećaja za lepo (slike s terena i fotošutinga jesu profesionalne) – fotke su čudno isečene, one porodične su mutne, kreirane tako da deluju što usputnije i verovatno prirodnije. Pretpostaviću da je cilj da Ronaldo deluje relatable i da mu to uspeva.

Takođe, ni Ronaldo, a ni Kajli Džener, koja je iza njega po broju pratilaca, ne objavljuju previše često video sadržaj, a kada se to dešava uglavnom je u pitanju materijal sa snimanja reklama/saradnje s brendovima. Ovo potvrđuje činjenicu da čak ni najpoznatija lica na platformi Instagram ne doživljavaju kao video platformu.

 

Twitter

Najveći broj pratilaca na Tviteru ima bivši američki predsednik Barak Obama koji ima skoro 133 miliona pratilaca. Na ovom kanalu (očekivano) pobeđuje onaj ko ima upečatljive ideje i poglede na svet i ko je prvenstveno verbalno jak.

 

TikTok

Kabi Lejm je dokaz da obični ljudi, čak i oni iz neprivilegovanih klasa nekada mogu da uspeju. Ovaj dečko senegalsko-italijanskog porekla je 2020. godine, za vreme Kovid-19 krize, otpušten iz fabrike u kojoj je radio, a trenutke dosade je odlučio da prekrati kreiranjem videa za TikTok. Lejm je postao poznat zahvaljujući svojim nemim reakcijama i skečevima koji ćutanjem i ekspresivnom mimikom prevazilaze jezičke barijere i počeo da dominira platformom i ostvaruje velike saradnje s brendovima. Dakle, običan čovek je u ekstremno kratkom roku postao zvezda i zaštitno lice top brendova zahvaljujući ovoj aplikaciji.

 

YouTube

Najpraćeniji individualni kreator i dalje je PewDiePie, koji je poznat kao gejmer, komentator i kreator koji je na platformi rastao i odrastao i u tom procesu imao vrlo upitne šale i komentare koji su izazivali kritike i skandale. Šveđanin je u poslednjem periodu smanjio svoju aktivnost i jasno je da kanal nije njegov trenutni prioritet.

Razlog zašto je PewDiePie toliko dugo ostao gospodar ove platforme nalazi se u njegovoj harizmi i autentičnom odnosu s publikom. Pošto je autentičnost često pojam ispražnjen od značenja, nisam sigurna kako da objasnim šta je ovde za mene autentično. Nisam gledala njegov kanal duže vreme, ali, kada jesam, Feliks mi je delovao kao inteligentan i realan lik. Činilo mi se da je osoba koja pažljivo bira svoje najbliže ljude i kojoj slava nije udarila u glavu. Sarkazam, ironija i neprimereni komentari kojima je sklon i koji su mu omogućili vrtoglav rast polako se prevazilaze u komunikaciji pa verovatno zato lagano gubi na relevantnosti. Bez obzira na to što je sam manje zainteresovan za kanal, što je deo nekog drugog vremena i što je karijeru u onlajn svetu započeo pre više od 12 godina (što je u internet svetu nekoliko vekova) – i dalje je na vrhu.

 

Ono što je zanimljivo jeste da su ljudi koji su najpopularniji na Instagramu/Fejsubuku i Tviteru uglavnom popularnost prvo stekli u tradicionalnim medijima, nakon čega se ona prenela u digitalni prostor, dok su na dve video platforme najrelevantniji pojedinci koji su prosto uživali u tome da kreiraju video sadržaj zbog kog su postali viralni.

Moguće da je to zato što video ostavlja više prostora da ličnost dođe u prvi plan, ali i zato što su mlađim generacijama video platforme zamenile TV i na njima su od običnih ljudi napravili svoje poznate ličnosti što je, sviđali nam se ti konkretni pojedinci ili ne, fascinantna pojava koja pokazuje moć publike... i algoritama koji ljudima mogu da pomognu da postanu viralni.

 

 

Autorka: Natalija Jovanović, Senior Content Manager

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram