Šta se događa u ljudskom mozgu kad prepoznatljiv logo promeni boju?

Aktuelno - Beograd, 16 Oktobar 2020

Boje čine svet oko nas lepšim, a nas raspoloženijim. Što su upadljivije za oko, više privlače pažnju potrošača, pa tako ne čudi da je procedura odabira boje za logo kompleksan proces.

Boje imaju ulogu da emituju poruku brenda, a neretko postaju u njegov zaštitni znak. Korišćenjem određenih boja, kompanije žele da izazovu specifičnu emociju kod ljudi. Svaka boja ima svoje značenje, a koju ćete odabrati, zavisi od toga kakvo osećanje želite da izazovete kod potencijalnih kupaca.

Crvena – često čujemo da je ovo „boja ljubavi”, a ona se vezuje i sa željom, impulsivnošću, besom. Da li ste se nekada zapitali zašto najjači brendovi kao što su Coca Cola, McDonald’s, KFC, sadrže u svom logotipu baš ovu boju? Crvena se u brendingu često „kači“ za hranu jer aktivira apetit i stimuliše potrošače da ishitreno kupuju. A setite se i čuvenih SALE natpisa tokom vansezonskog šopinga. Crvene su boje, zar ne?

Žuta i narandžasta – prvo na šta pomislite kada ugledate ove sunčane boje su sreća, optimizam i pozitivan vajb. Neretko se koriste kao boje za motivaciju i isijavanje kreativnosti, a znakovi upozorenja su često u ovim nijansama pošto se njima lako skreće pažnja (što dobro zna i Fanta). Veliki broj dečijih brendova nosi baš ove boje jer lako izazivaju radost i ushićenje. (Dexi Co Kids)

Zelena – boja koja se vezuje za mir, ravnotežu i zdravlje. Zbog veze sa rastom može da asocira na moć i novac. Pored toga, pošto je boja prirode i smirujuće harmonije, neretko se koristi za promovisanje ekoloških pitanja.

Plava – podseća na more i nebo, odakle dolazi njena povezanost sa smirenošću, poverenjem i sigurnošću. Najčešće se pojavljuje kod brendova koji žele da izazovu poverenje kod ljudi, a čuli smo da mnogi veruju Oreu.

Ljubičasta – boja koja se najčešće sreće u kozmetičkoj industriji (Tarte) kroz svoju istoriju je asocirala na kraljevski luksuz. Neretko je i  boja prestižnih hotelskih lanaca (Crown Plaza).

Crna – stabilnost, snaga i moć glavni su epiteti ove boje. Simbol je elegancije i inteligencije pa tako i ne čudi što najprestižniji brendovi nose baš ovu boju – Chanel, Versace, Gucci, Apple, Prada...

Boja može da poveća prepoznavanje brenda za osamdeset procenata (Loyola, Maryland study). Preko 90% odluka baziranih na inicijalnim impresijama determinisane su bojama, a oglasi u boji pročitani su za 42% više nego crno-beli.

Grafička dizajnerka Paula Rupolo, došla je na ideju da se poigra bojama logotipa poznatih svetskih brendova i da testira koliko daleko su čuveni brendovi, njihovi logopiti i boje prodrli u našu svest. Da bi to uradila, zamenila je boje brendova sa bojama najvećeg konkurenta.

„Kada boju brenda promenite u boju konkurentskog logotipa, vaš mozak primećuje da se nešto ne uklapa, tera vas da se zapitate šta se ovde dešava.” izjavila je Paula.

Ako nas pitate, teško ćemo se odlučiti koja nam je omiljena boja. Sve one su naša deca, podjednako ih volimo, a imamo i logo da to i dokažemo.

 

 Izvor: Social Media Today

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram